Page 11 - Poradnik metodyczny kl 5 SP
P. 11

3. NADZIEJA POMOCĄ

                   W PRZEZWYCIĘŻANIU TRUDNOŚCI






               Cel ogólny

                   Przedstawienie nadziei jako źródła ludzkiego szczęścia.
                   Kształtowanie postawy chrześcijańskiej nadziei.
               Cele szczegółowe
                Uczeń:
                 Wiedza
                   – podaje, w czym pokładamy nadzieję (A.2),
                 Umiejętności
                   – wymienia źródła autentycznej i trwałej nadziei (A.1.5),
                   – wyjaśnia, czym jest nadzieja,
                   – wskazuje na związek wiary z nadzieją i miłością (A.1.3),
                   – podaje przykłady świadków nadziei (E.1.8).
                 Postawy
                   – podejmuje refleksję nad sensem swojego życia (A.1.b),
                   – stara się żyć według wartości chrześcijańskich (A.1.d),
                   – angażuje się we własny rozwój emocjonalny i społeczny (a.1.b).

               Metody

                   Opowiadanie, metoda „słoneczko”, rozmowa kierowana, analiza tekstu
                biblijnego, tekst luk, analiza tekstu źródłowego, autorefleksja, śpiew.
               Środki dydaktyczne

                   Pismo Święte, B. Ferrero, Ważna róża, Warszawa 1999, plansza ze sło-
                wem: NADZIEJA, kartki samoprzylepne, teksty homilii Jana Pawła II, Toruń,
                7 czerwca 1999 r. i Warszawa, 13 czerwca 1999 r., nagranie z piosenką.



               MODLITWA

                   „Akt nadziei”.







                                                                                   21
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16