Page 15 - Poradnik metodyczny kl 5 SP
P. 15
4. MIŁOŚĆ NADAJE
SENS LUDZKIEMU ŻYCIU
Cel ogólny
Przedstawienie miłości jako źródła ludzkiego szczęścia.
Kształtowanie postawy wdzięczności za miłość Boga do każdego czło-
wieka.
Cele szczegółowe
Uczeń:
Wiedza
– podaje, że miłość stanowi źródło szczęścia (A.1).
Umiejętności
– wymienia źródła autentycznej i trwałej miłości (A.1.5),
– wskazuje na związek wiary z nadzieją i miłością (A.1.3),
– określa czyny, które świadczą o życiu w miłości (E.1.8),
– wybiera sposoby okazywania wdzięczności Bogu za Jego miłość (A.1.3),
– wskazuje na odpowiedzialność za pełnienie czynów miłości.
Postawy
– podejmuje refleksję nad sensem swojego życia (A.1.b.),
– planuje realizować przykazanie miłości w życiu codziennym ( A.1.d),
– angażuje się we własny rozwój emocjonalny i społeczny (E.1.b).
Metody
Opowiadanie, niedokończone zdanie, rozmowa kierowana, analiza tek-
stu biblijnego, tekst luk, techniki multimedialne, praca w grupach, ekspozy-
cja, śpiew, autorefleksja.
Środki dydaktyczne
Pismo Święte, ilustracja przedstawiająca Zacheusza z Panem Jezu-
sem, ilustracje lub prezentacja multimedialna (czyny miłości), B. Ferrero,
365 krótkich opowiadań dla ducha, Warszawa 2009, Katechizm Kościo-
ła Katolickiego, tekst homilii Jana Pawła II, Łowicz, 14 czerwca 1999 r.,
J. Tarnowski, Ryby i dzieci głosu nie mają?, Warszawa 1998, nagranie z pio-
senką.
25