Page 9 - Poradnik metodyczny kl 5 SP
P. 9

należy ukazać jako wzorce zawierzenia i odpowiedzi na Boże wezwa-
               nie. Przekazywane normy religijno-moralne winny być zawsze łączo-
               ne z przekazywanym misterium i jako z niego wypływające, a akcent
               położony na stronie pozytywnej.
                   Zapotrzebowanie na pogłębienie wiedzy religijnej i jej systema-
               tyzację nauczanie religii winno realizować przez podawanie i pogłę-
               bianie wiadomości religijnych, zmierzać do ich systematyzacji, hierar-
               chizacji, budzić zainteresowania problemami religijnymi, kształtować
               umiejętności. Pomocne w realizacji tych zadań okazują się zarówno
               metody podające, jak i poszukujące, motywujące. Służą one kształto-
               waniu umiejętności. Zwiększeniu ich skuteczności sprzyja połączenie
               z metodami pracy z obrazem, środkami audiowizualnymi, tym bar-
               dziej,  że  w  pierwszej  fazie  ucznia  charakteryzuje  jeszcze  myślenie
               konkretno-obrazowe.  Tematyka  roku  wskazuje  na  metody  biblijne,
               uzdalniające do umiejętnego korzystania z tekstów i ich interpretacji
               oraz odnajdywania własnych sytuacji, metody pracy z tekstem oraz
               metody problemowe. Podjęciu funkcji wtajemniczenia będą sprzyja-
               ły metody liturgiczne i medytacyjne. Ważne jest aktywizowanie uwa-
               gi przez urozmaicone treści nauczania i różnorodność stosowanych
               metod.
                   Mam nadzieję, że przygotowany zgodnie z powyższymi założenia-
               mi podręcznik posłuży jako dobra pomoc do przygotowania katechez
               w klasie V szkoły podstawowej. Na trud realizacji programu, wynika-
               jący z przyjętej misji apostolskiej, wszystkim katechetom życzę wielu
               łask Bożych. Szczęść Boże!

                                                          Ks. Stanisław Łabendowicz


                   Radom, 30 marca 2020 r.



















                                                                                     9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14