Page 9 - Poradnik metodyczny kl 2 LO
P. 9
z zastosowaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komu-
nikacyjnych. Cennym pomysłem jest także praca metodą projek-
tu, dzięki której uczniowie nie tylko wzbogacają swoją wiedzę,
ale także integrują treści z podejmowanymi postawami, dzięki cze-
mu omawiane zagadnienia stają się im bliższe. We wszystkich
podejmowanych tematach istotne jest także umożliwienie uczniom
stałego kontaktu ze słowem Bożym poprzez różnorodne metody
pracy z tekstem biblijnym. Należy także ukazać związek przeszłości
narodu z obchodzonymi w kalendarzu liturgicznym uroczystościami
i nabożeństwami okresowymi. Zachęcanie młodzieży do udziału
w nich może nastąpić poprzez zaangażowanie uczniów w przygoto-
wanie rozważań czy podejmowanie innych inicjatyw, w projektowa-
niu których warto zdać się na kreatywność uczniów.
Każda opracowana w podręczniku metodycznym jednostka kate-
chetyczna wyposażona jest w cele: ogólny i szczegółowe. W przygo-
towanych katechezach zaproponowano interesujące metody i środki
dydaktyczne. Tok katechezy jest organizowany przez: wprowadzenie,
rozwinięcie i zakończenie. Spotkanie rozpoczyna i kończy wspólna
modlitwa, która towarzyszy uczniom również w trakcie katechezy,
a służy uwewnętrznieniu poznanej prawdy, pomaga ją przyjąć i zasto-
sować w życiu.
Mam nadzieję, że przygotowany zgodnie z powyższymi założenia-
mi metodycznymi podręcznik posłuży jako dobra pomoc do przygoto-
wania katechez w klasie drugiej liceum i technikum. Na trud realizacji
programu, wynikający z przyjętej misji apostolskiej, życzę wielu łask
Bożych. Szczęść Boże!
Ks. Stanisław Łabendowicz
Radom, 29 czerwca 2021 r.
9