Page 13 - Poradnik metodyczny kl 2 LO
P. 13
A gdy stoisz przy mnie, po prostu wiem, że trudności są po to bym
wzrastała.
(...) Dziękuję Ci Tato” (Katarzyna, To najpiękniejszy list do Boga,
jaki ostatnio czytaliśmy [ŚWIADECTWO], https://deon.pl/wiara/
swiadectwa/to-najpiekniejszy-list-do-boga-jaki-ostatnio-czytalismy-
swiadectwo,428453).
Bogu dziękuje tylko ten, kto w Niego wierzy, kocha Go i w nadziei
oczekuje Jego obecności w swoim życiu.
ROZWINIĘCIE
Katecheta podaje temat i prosi o zapisanie w zeszytach.
Wiara powinna przenikać całe życie człowieka. Dzięki niej wchodzi
on w związek z Bogiem. Korzystając z pomocy Boga udzielanej
w sakramentach, może uczyć się odpowiedzialności za decyzje wiary.
Praca w grupach.
Katecheta zapisuje na tablicy i wstępnie wyjaśnia 4 tezy, które
uczniowie będą uzasadniać, korzystając z przygotowanych tekstów.
Po przeczytaniu z tablicy zapisanych tez, uczniowie sami wybierają jed-
ną z czterech grup, w której decydują się pracować. Każda grupa zaj-
muje się jedną, wyznaczoną tezą. Uczniowie analizują teksty źródłowe
i wypełniają po dwa zadania: zadanie 1 – odpowiedź ustna, zadanie 2
– odpowiedź pisemna, którą każda grupa zaproponuje klasie do zapi-
sania jako notatkę z lekcji. Katecheta określa czas na wykonanie zadań.
Po zakończeniu pracy w grupach, podczas rozmowy kierowanej, ucznio-
wie z kolejnych zespołów uzasadniają tezy. Katecheta podsumowuje
pracę każdego zespołu po zaprezentowaniu przez uczniów zadania 1.
Następnie uczniowie przedstawiają zadanie 2 – notatkę do zapisania
w zeszytach. Kolejność prezentacji, według numeracji przydzielonej
zespołom.
Grupa I
Teza: Wiara jest uczestnictwem w życiu Boga.
Zadanie 1. Na podstawie tekstów źródłowych udowodnij – przed-
staw argumentację do obrony tezy.
13