Page 9 - Poradnik metodyczny kl 6 SP
P. 9

Zapotrzebowanie  na  pogłębienie  wiedzy  religijnej  i  jej  syste-
               matyzację,  nauczanie  religii  winno  realizować  przez  podawanie
               i  pogłębianie  wiadomości  religijnych,  zmierzać  do  ich  systematy-
               zacji,  hierarchizacji,  budzić  zainteresowania  problemami  religijny-
               mi, kształtować umiejętności. Pomocne w realizacji tych zadań oka-
               zują  się  zarówno  metody  podające,  jak  i  poszukujące,  motywujące.
               Służą one kształtowaniu umiejętności. Zwiększeniu ich skuteczności
               sprzyja połączenie z metodami pracy z obrazem, środkami audiowi-
               zualnymi,  tym  bardziej,  że  w  pierwszej  fazie  ucznia  charakteryzu-
               je  jeszcze  myślenie  konkretno-obrazowe.  Tematyka  roku  wskazuje
               na  metody  biblijne,  uzdalniające  do  umiejętnego  korzystania  z  tek-
               stów i ich interpretacji oraz odnajdywania własnych sytuacji, metody
               pracy z tekstem oraz metody problemowe. Podjęciu funkcji wtajem-
               niczenia będą sprzyjały metody liturgiczne i medytacyjne. Ważne jest
               aktywizowanie uwagi przez urozmaicone treści nauczania i różnorod-
               ność  stosowanych  metod.  Mam  nadzieję,  że  przygotowany  zgodnie
               z  powyższymi  założeniami  podręcznik  posłuży  jako  dobra  pomoc
               do  przygotowania  katechez  w  klasie  szóstej  szkoły  podstawowej.
               Na trud realizacji programu, wynikający z przyjętej misji apostolskiej,
               wszystkim katechetom życzę wielu łask Bożych. Szczęść Boże!

                                                           Ks. Stanisław Łabendowicz

                   Radom, 24 maja 2021 r.




























                                                                                     9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14