Page 17 - Poradnik metodyczny kl 5 SP
P. 17
Praca w grupach.
Uczniowie kończą zdanie:
– Miłość jest potrzebna, aby...
Czas pracy: 4 minuty.
Prezentacja pracy w grupach.
ROZWINIĘCIE
Odczytanie tekstu Pisma Świętego.
„Potem wszedł do Jerycha i przechodził przez miasto. A był
tam pewien człowiek, imieniem Zacheusz, zwierzchnik celników
i bardzo bogaty. Chciał on koniecznie zobaczyć Jezusa, kto to jest,
ale nie mógł z powodu tłumu, gdyż był niskiego wzrostu. Pobiegł więc
naprzód i wspiął się na sykomorę, aby móc Go ujrzeć, tamtędy bowiem
miał przechodzić. Gdy Jezus przyszedł na to miejsce, spojrzał w górę
i rzekł do niego: «Zacheuszu, zejdź prędko, albowiem dziś muszę się
zatrzymać w twoim domu». Zszedł więc z pośpiechem i przyjął Go
rozradowany. A wszyscy, widząc to, szemrali: «Do grzesznika poszedł
w gościnę». Lecz Zacheusz stanął i rzekł do Pana: «Panie, oto połowę
mego majątku daję ubogim, a jeśli kogo w czym skrzywdziłem, zwra-
cam poczwórnie». Na to Jezus rzekł do niego: «Dziś zbawienie stało się
udziałem tego domu, gdyż i on jest synem Abrahama. Albowiem Syn
Człowieczy przyszedł szukać i zbawić to, co zginęło»” (Łk 19,1-10).
Ekspozycja i omówienie ilustracji przedstawiającej spotkanie
Zacheusza z Panem Jezusem.
Analiza tekstu biblijnego.
– Kim był Zacheusz?
– Co zrobił Zacheusz, by zobaczyć Jezusa?
– O co poprosił Jezus Zacheusza?
– Co stało się z Zacheuszem po spotkaniu z Panem Jezusem?
– Co okazał Pan Jezus Zacheuszowi?
(Zeszyt ćwiczeń – ćw. 1)
27