Page 9 - Poradnik metodyczny kl 3 LO
P. 9

Należy  także  ukazać  związek  przeszłości  narodu  z  obchodzonymi
               w kalendarzu liturgicznym uroczystościami i nabożeństwami okreso-
               wymi. Zachęcanie młodzieży do udziału w nich może nastąpić poprzez
               zaangażowanie uczniów w przygotowanie rozważań czy podejmowa-
               nie innych inicjatyw, w projektowaniu których warto zdać się na kre-
               atywność uczniów.
                   Każda opracowana w podręczniku metodycznym jednostka kate-
               chetyczna wyposażona jest w cele: ogólny i szczegółowe. W przygo-
               towanych katechezach zaproponowano interesujące metody i środki
               dydaktyczne. Tok katechezy jest organizowany przez: wprowadzenie,
               rozwinięcie  i  zakończenie.  Spotkanie  rozpoczyna  i  kończy  wspólna
               modlitwa,  która  towarzyszy  uczniom  również  w  trakcie  katechezy,
               a służy uwewnętrznieniu poznanej prawdy, pomaga ją przyjąć i zasto-
               sować w życiu.
                   Mam nadzieję, że przygotowany zgodnie z powyższymi założenia-
               mi metodycznymi podręcznik posłuży jako dobra pomoc do przygoto-
               wania katechez w klasie drugiej liceum i technikum. Na trud realizacji
               programu, wynikający z przyjętej misji apostolskiej, życzę wielu łask
               Bożych.

                                                                        Szczęść Boże!

                                                           ks. Stanisław Łabendowicz


                   Radom, 19 lipca 2022 r.


























                                                                                     9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14