Page 9 - Poradnik metodyczny kl 3 LO
P. 9
Należy także ukazać związek przeszłości narodu z obchodzonymi
w kalendarzu liturgicznym uroczystościami i nabożeństwami okreso-
wymi. Zachęcanie młodzieży do udziału w nich może nastąpić poprzez
zaangażowanie uczniów w przygotowanie rozważań czy podejmowa-
nie innych inicjatyw, w projektowaniu których warto zdać się na kre-
atywność uczniów.
Każda opracowana w podręczniku metodycznym jednostka kate-
chetyczna wyposażona jest w cele: ogólny i szczegółowe. W przygo-
towanych katechezach zaproponowano interesujące metody i środki
dydaktyczne. Tok katechezy jest organizowany przez: wprowadzenie,
rozwinięcie i zakończenie. Spotkanie rozpoczyna i kończy wspólna
modlitwa, która towarzyszy uczniom również w trakcie katechezy,
a służy uwewnętrznieniu poznanej prawdy, pomaga ją przyjąć i zasto-
sować w życiu.
Mam nadzieję, że przygotowany zgodnie z powyższymi założenia-
mi metodycznymi podręcznik posłuży jako dobra pomoc do przygoto-
wania katechez w klasie drugiej liceum i technikum. Na trud realizacji
programu, wynikający z przyjętej misji apostolskiej, życzę wielu łask
Bożych.
Szczęść Boże!
ks. Stanisław Łabendowicz
Radom, 19 lipca 2022 r.
9