Page 12 - Poradnik metodyczny kl 3 LO
P. 12
– stosuje w swoim życiu przykazanie miłości,
– ocenia swoje zaangażowanie w życie sakramentalne.
Metody i formy
Rozmowa kierowana, elementy wykładu, analiza tekstu źródłowego,
praca w grupach, autorefleksja.
Środki dydaktyczne
Egzemplarz Biblii Tysiąclecia, Katechizm Kościoła Katolickiego, Jan
Paweł II, Veritatis splendor, K. Pietrzyk, Trzy minuty dla Boga, Warszawa
1999, karty pracy.
MODLITWA
Panie, otwórz nasze serca, abyśmy przyjęli Twoje słowo. Pozwól,
aby stało się ono naszą własnością i byśmy wprowadzali je w czyn
w naszym życiu.
„Ojcze nasz”.
WPROWADZENIE
Katecheta rozmawia z uczniami, pytając o przyczynę istnienia
tych samych zasad moralnych wyznawanych przez ludzi różnych ras,
kultur, wyznań. Następnie pomaga uczniom zdefiniować prawo natu-
ralne. Jako podsumowanie przytacza definicję prawa naturalnego, znaj-
dującą się w Katechizmie Kościoła Katolickiego i podkreśla, iż pochodzi
ono od Boga.
„Prawo naturalne jest uczestnictwem człowieka, stworzonego
na obraz swego Stwórcy, w mądrości i dobroci Boga. Wyraża ono god-
ność osoby ludzkiej i stanowi podstawę jej fundamentalnych praw
i obowiązków” (KKK 1978).
Uczniowie zapoznają się z tekstami i odpowiadają na pytanie:
– Jakie cechy posiada naturalne prawo moralne?
12