Page 12 - Poradnik metodyczny kl 3 LO
P. 12

– stosuje w swoim życiu przykazanie miłości,
                    – ocenia swoje zaangażowanie w życie sakramentalne.


                Metody i formy
                   Rozmowa  kierowana,  elementy  wykładu,  analiza  tekstu  źródłowego,
                 praca w grupach, autorefleksja.

                Środki dydaktyczne
                   Egzemplarz  Biblii  Tysiąclecia,  Katechizm  Kościoła  Katolickiego,  Jan
                 Paweł II, Veritatis splendor, K. Pietrzyk, Trzy minuty dla Boga, Warszawa
                 1999, karty pracy.



                MODLITWA

                    Panie, otwórz nasze serca, abyśmy przyjęli Twoje słowo. Pozwól,
                aby stało się ono naszą własnością i byśmy wprowadzali je w czyn
                w naszym życiu.

                    „Ojcze nasz”.



                WPROWADZENIE

                    Katecheta  rozmawia  z  uczniami,  pytając  o  przyczynę  istnienia
                tych samych zasad moralnych wyznawanych przez ludzi różnych ras,
                kultur, wyznań. Następnie pomaga uczniom zdefiniować prawo natu-
                ralne. Jako podsumowanie przytacza definicję prawa naturalnego, znaj-
                dującą się w Katechizmie Kościoła Katolickiego i podkreśla, iż pochodzi
                ono od Boga.

                    „Prawo  naturalne  jest  uczestnictwem  człowieka,  stworzonego
                na obraz swego Stwórcy, w mądrości i dobroci Boga. Wyraża ono god-
                ność  osoby  ludzkiej  i  stanowi  podstawę  jej  fundamentalnych  praw
                i obowiązków” (KKK 1978).


                    Uczniowie zapoznają się z tekstami i odpowiadają na pytanie:

                    – Jakie cechy posiada naturalne prawo moralne?




                12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17