Page 9 - ZPieniedzmi
P. 9

 Pamiętaj  –  postawienie  osób  niepełnosprawnych  w różnych  sytuacjach  społecznych  po-
                  przez organizację scenek sytuacyjnych pozwala na kształtowanie umiejętności niezbędnych
                  do nabycia maksymalnej niezależności, w tym posługiwania się pieniędzmi
               Wyboru poszczególnych treści nauczania i wychowania dokonuj kierując się indywidualnymi
                  możliwościami psychofizycznymi swoich uczniów i środowiskiem, w jakim oni zamieszkują

               Pamiętaj, że nie każdy uczeń opanuje wszystkie treści zawarte w poradniku – np. operowa-
                  nie groszami, czy wykonywanie transakcji bezgotówkowych przy pomocy karty płatniczej.
               Uzupełniaj wiedzę i umiejętności ucznia o znaczeniu pieniądza w życiu każdego człowieka,
                  zagadnienia związane z pracą






              Poradnik  skierowany  jest  do  nauczycieli  i stanowi  propozycję  wyboru  treści  i zadań.  Zatem
        nie zawęża i nie ogranicza inwencji w tworzeniu własnych ćwiczeń i scenek, uwzględniających skalę
        trudności gwarantującą osiągnięcie sukcesu na poziomie intelektualnym i praktycznym przez ucznia.
        Istotne jest działanie na konkretach i odniesienie do prawdziwych sytuacji życiowych.

              W trakcie realizacji treści poradnika sugerujemy bieżące monitorowanie umiejętności, w tym
        posługiwania się pieniędzmi podczas robienia zakupów, załatwiania spraw w banku, płacenia za usłu-
        gi telefoniczne, w restauracji, w kawiarni i w aptece, itd. z udziałem nauczyciela, rodzica, opiekuna
        i bez ich udziału. Wykorzystujmy możliwości, jakie stwarza środowisko społeczno-kulturowe ucznia
        oraz baza materialno-dydaktyczna szkoły – w ciągu trwania procesu edukacji konieczna jest pełna
        korelacja treści nauczania.

              Mamy nadzieję, że korzystanie z podręcznika pozytywnie wpłynie na rozwój kompetencji spo-
        łecznych uczniów. Chcielibyśmy, żeby uczniowie dzięki posiadaniu właściwych kompetencji społecz-
        nych, stali się pracownikami, członkami społeczności lokalnej, klientami, osobami odpowiedzialnymi
        i by poprawiła się jakość ich życia. Ważne, jest to, by zapobiegać procesowi narastania marginalizacji
        społecznej tej grupy osób i zerwanie ze stereotypem, że są to osoby bezradne.
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14