Page 10 - ZPieniedzmi
P. 10

Legenda





                 W poradniku użyto następujących oznaczeń, które są informacją dla nauczyciela – jak
           przygotować i przeprowadzić ćwiczenia z uczniem.




                       wprowadź zabawy dydaktyczne pomagające w poznawaniu, rozróżnianiu pieniędzy
                          np. wybieranie właściwej monety z woreczka, spośród innych monet, żetonów, itp.

                       prezentacja wyglądu monety, banknotu poszerzona ewentualnym opisem ze znakami
                          charakterystycznymi,

                       ćwicz z uczniem podpisywanie monet, banknotów







                       posługuj się prawdziwymi monetami w poznanym zakresie


                       rozmieniaj pieniądze
                       prezentuj wartości pieniądza poprzez odniesienie – co można za to kupić








                       przeprowadź trening umiejętności robienia zakupów

                       stosuj zabawy w sklep i scenki sytuacyjne z używaniem zwrotów używanych podczas
                         robienia zakupów

                       pamiętaj o prawdziwych opakowaniach produktów






                       przeprowadź generalizację umiejętności w rzeczywistych warunkach – użycie pienię-
                         dzy na zakupach w sklepie, wykonanie opłat, wypłata pieniędzy z bankomatu, plano-
                         wanie wydatków, zakładanie konta, posługiwanie się kartą płatniczą

                       ćwicz z uczniem w operowaniu konkretnym nominałem monety, banknotu w różnych
                         zakresach

                       jeśli to możliwe, stosuj obliczenia
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15