Page 10 - ZPieniedzmi
P. 10
Legenda
W poradniku użyto następujących oznaczeń, które są informacją dla nauczyciela – jak
przygotować i przeprowadzić ćwiczenia z uczniem.
wprowadź zabawy dydaktyczne pomagające w poznawaniu, rozróżnianiu pieniędzy
np. wybieranie właściwej monety z woreczka, spośród innych monet, żetonów, itp.
prezentacja wyglądu monety, banknotu poszerzona ewentualnym opisem ze znakami
charakterystycznymi,
ćwicz z uczniem podpisywanie monet, banknotów
posługuj się prawdziwymi monetami w poznanym zakresie
rozmieniaj pieniądze
prezentuj wartości pieniądza poprzez odniesienie – co można za to kupić
przeprowadź trening umiejętności robienia zakupów
stosuj zabawy w sklep i scenki sytuacyjne z używaniem zwrotów używanych podczas
robienia zakupów
pamiętaj o prawdziwych opakowaniach produktów
przeprowadź generalizację umiejętności w rzeczywistych warunkach – użycie pienię-
dzy na zakupach w sklepie, wykonanie opłat, wypłata pieniędzy z bankomatu, plano-
wanie wydatków, zakładanie konta, posługiwanie się kartą płatniczą
ćwicz z uczniem w operowaniu konkretnym nominałem monety, banknotu w różnych
zakresach
jeśli to możliwe, stosuj obliczenia