Page 32 - Katalog Katechizmy 2021
P. 32

Przewodnik
        programowo -
        - dydaktyczny                          Klasa I liceum i klasa I technikum


                                               KATECHEZA 1
                                               Kim jestem?
                                               Cele katechetyczne
                                                • Przedstawienie poglądów filozoficznych mówiących o pochodzeniu
                                                  człowieka i świata
                                                • Zapoznanie z biblijną prawdą o stworzeniu człowieka i świata
                                                •  Wyjaśnienie znaczenia wolności i odpowiedzialności w życiu człowieka
                                                • Rozwijanie umiejętności interpretacji tekstów naukowych i biblijnych
                                                  mówiących o tajemnicy stworzenia
                                                • Kształtowanie umiejętności oceny koncepcji kreacjonizmu i ewolu-
                                                  cjonizmu
                                               Treści
                                                • Koncepcje dotyczące człowieka i świata (A.1)
                                                • Człowiek stworzony do życia w raju (A.11)
                                                • Wolność zakorzeniona w rozumie i woli (C.2)
                                               Wymagania
                                                Uczeń:
                                                • wskazuje na źródła koncepcji człowieka i świata (A.1.1),
                                                • charakteryzuje główne koncepcje dotyczące człowieka i świata (A.1.3),
        •  Zwiera: program nauczania religii,   • określa naturę człowieka (A.11.2),
          plan dydaktyczny edukacji religijnej,   • definiuje chrześcijańską wizję wolności (C.2.1).
          kryteria oceniania.                  Postawy
        •  Stosuje terminologię i standardy     Uczeń:
          edukacji szkolnej oraz wytyczne za-
          warte w dokumentach katechetycz-      • właściwie korzysta z daru wolności (C.2.c).
          nych Kościoła.                        Korelacja z edukacją szkolną
        •  Pomaga określić wymagania i osią-    • Język polski
          gnięcia ucznia oraz ustalić jasne i     • Gatunki literackie
          czytelne kryteria oceniania.            • Biblia, w tym fragmenty Księgi Rodzaju, Księgi Koheleta
                                                  • Jan Parandowski, Mitologia
                                                • Filozofia
                                                  • Autorefleksja jako koncepcja uprawiania filozofii

           • Filozoficzne koncepcje wolności
         • Historia
           • Pojęcia: prehistoria, historia, historiografia, źródło historyczne
           • Rodzaje źródeł historycznych
           • Człowiek i świat w wierzeniach religijnych starożytnych Greków i Rzymian
         • Język łaciński
         • Kontekst kulturowy mitów o powstaniu świata
        KATECHEZA 2

        Jestem Bożym stworzeniem
        Cele katechetyczne
         • Wyjaśnienie biblijnej nauki o stworzeniu świata oraz jej konsekwencji dla życia człowieka
         • Przedstawienie planu Boga wobec kobiety i mężczyzny
         • Ukazanie Boga jako Stworzyciela świata i Dawcy życia
         • Przedstawienie Biblii jako księgi Objawionej, przez którą Bóg pozwala się poznać i uczy modlitwy
         • Rozwijanie zainteresowania rolą słowa Bożego w życiu człowieka
         • Rozwijanie umiejętności analizowania tekstów biblijnych
        Treści
         • Chrześcijańska koncepcja człowieka i świata (A.1)




        32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37