Page 8 - Ja_tez_jestem
P. 8

ich dotyczące... Jeśli to konieczne, wspomagamy dziecko podpowie-

                 dziami słownymi, gestem, dotykiem...

                    W rozmowie na temat danego obrazka zawsze odwołujemy się do
                 doświadczeń dziecka. Jeśli do tej pory nie miało ono jeszcze wielu

                 okazji do funkcjonowania w sytuacjach religijnych, ilustracja może

                 stanowić punkt wyjścia do wprowadzania w trakcie rozmowy no-
                 wych dla niego treści.

                    Na tyle, na ile dziecko rozumie, rozmawiamy z nim o tym, co

                 działo się, zanim się urodziło, gdy było niemowlakiem, czego mu-
                 siało się nauczyć, zanim poszło do przedszkola/szkoły/ośrodka...

                 Wymieniamy  różne czynności  dnia  codziennego,  których  każdy
                 maluch musi się nauczyć (dziecko – jeśli potrafi – może ilustrować

                 je gestem), nie zapominając o tym, że wśród tych czynności jest też
                 nauka modlitwy. Możemy poprosić dziecko, by w dostępny sobie

                 sposób opowiedziało nam, co umie robić teraz – jako przedszkolak/
                 uczeń (np. sam się ubierać lub pomagać przy ubieraniu go, jeśli jest

                 niesprawne ruchowo, chodzić do sklepu, do parku, do kościoła, ba-
                 wić się z innymi, grać, śpiewać, oglądać książeczki...).















































         6
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13