Page 15 - Poradnik metodyczny kl 7 SP
P. 15
Dążąc do jego realizacji, rozwija w sobie posiadane talenty i nabywa
umiejętności.
Dokąd zmierzamy? Odpowiedzi na to pytanie udziela nam sam
Jezus Chrystus, który pragnie szczęścia człowieka.
Odczytanie tekstu Pisma Świętego.
„A oto zbliżył się do Niego pewien człowiek i zapytał: «Nauczy-
cielu, co dobrego mam czynić, aby otrzymać życie wieczne?» Odpo-
wiedział mu: «Dlaczego Mnie pytasz o dobro? Jeden tylko jest Dobry.
A jeśli chcesz osiągnąć życie, zachowaj przykazania». Zapytał Go: «Któ-
re?» Jezus odpowiedział: «Oto te: Nie zabijaj, nie cudzołóż, nie kradnij,
nie zeznawaj fałszywie, czcij ojca i matkę oraz miłuj swego bliźnie-
go, jak siebie samego!» Odrzekł Mu młodzieniec: «Przestrzegałem
tego wszystkiego, czego mi jeszcze brakuje?» Jezus mu odpowiedział:
«Jeśli chcesz być doskonały, idź, sprzedaj, co posiadasz, i rozdaj ubo-
gim, a będziesz miał skarb w niebie. Potem przyjdź i chodź za Mną!»
Gdy młodzieniec usłyszał te słowa, odszedł zasmucony, miał bowiem
wiele posiadłości” (Mt 19,16-22).
Katalog pytań.
Podział uczniów na grupy. Uczniowie układają pytania do tekstu
biblijnego. Czas pracy: 5 minut.
Następnie uczniowie danej grupy odczytują pytania, a pozostali
odpowiadają.
Podsumowanie pracy w grupach.
Pytania, jakie postawił młodzieniec z Ewangelii, są aktualne i dziś.
Młody człowiek pyta o sens życia, o właściwą drogę wiodącą do celu,
o prawdziwe wartości. Jest otwarty na prawdę, dobro i piękno. Mło-
dzieniec, gdy usłyszał słowa Chrystusa, odszedł zasmucony. Nie przy-
jął wezwania Chrystusa, nie potrafił zrozumieć Jego słów i zrezygno-
wać z posiadania dóbr materialnych.
O szczęściu wiecznym obiecanym przez Jezusa poucza Katechizm
Kościoła Katolickiego.
15