Page 15 - Poradnik metodyczny kl 6 SP
P. 15

Potem  Bóg  rzekł:  «Niechaj  ziemia  wyda  istoty  żywe  różnego
               rodzaju: bydło, zwierzęta pełzające i dzikie zwierzęta według ich rodza-
               jów!» I stało się tak. Bóg uczynił różne rodzaje dzikich zwierząt, bydła
               i wszelkich zwierząt pełzających po ziemi. I widział Bóg, że były dobre.
               A wreszcie rzekł Bóg: «Uczyńmy człowieka na Nasz obraz, podobnego
               Nam. Niech panuje nad rybami morskimi, nad ptactwem powietrznym,
               nad  bydłem,  nad  ziemią  i  nad  wszystkimi  zwierzętami  pełzającymi
               po ziemi!»” (Rdz 1,1-26).

                   Analiza tekstu biblijnego.


                   – Jak powstał świat?
                   – Jaki jest świat stworzony przez Boga?
                   – Dlaczego człowiek jest najdoskonalszym dziełem Boga?

                   Biblijny opis stworzenia świata nie jest dziełem naukowym, któ-
               re tłumaczyłoby nam, w jaki sposób Bóg stworzył świat i jak długo
               to  trwało.  Jest  to  poetycki  opis,  w  którym  autor  natchniony  jasno
               i przystępnie podaje fakt pochodzenia świata od Boga.
                   Dowiadujemy się, że:
                   – Bóg jest wieczny,
                   – Bóg stworzył świat i celowo go urządził,
                   – Bóg stworzył świat roślinny i zwierzęcy,
                   – człowiek jest najdoskonalszym dziełem Boga,
                   – wszystko, co Bóg uczynił, jest dobre.

                   (Zeszyt ćwiczeń – ćw. 2)

                   Odczytanie tekstu Pisma Świętego.

                   „Albowiem od stworzenia świata niewidzialne Jego przymioty –
               wiekuista Jego potęga oraz bóstwo – stają się widzialne dla umysłu
               przez Jego dzieła” (Rz 1,20).

                   Metoda „karuzela”.
                   Na podstawie przeczytanych tekstów uczniowie zapisują na arku-
               szach papieru, co Pismo Święte mówi:
                   – Grupa I – o Bogu;
                   – Grupa II – o świecie przyrody;



                                                                                   15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18