Page 15 - Poradnik metodyczny kl 6 SP
P. 15
Potem Bóg rzekł: «Niechaj ziemia wyda istoty żywe różnego
rodzaju: bydło, zwierzęta pełzające i dzikie zwierzęta według ich rodza-
jów!» I stało się tak. Bóg uczynił różne rodzaje dzikich zwierząt, bydła
i wszelkich zwierząt pełzających po ziemi. I widział Bóg, że były dobre.
A wreszcie rzekł Bóg: «Uczyńmy człowieka na Nasz obraz, podobnego
Nam. Niech panuje nad rybami morskimi, nad ptactwem powietrznym,
nad bydłem, nad ziemią i nad wszystkimi zwierzętami pełzającymi
po ziemi!»” (Rdz 1,1-26).
Analiza tekstu biblijnego.
– Jak powstał świat?
– Jaki jest świat stworzony przez Boga?
– Dlaczego człowiek jest najdoskonalszym dziełem Boga?
Biblijny opis stworzenia świata nie jest dziełem naukowym, któ-
re tłumaczyłoby nam, w jaki sposób Bóg stworzył świat i jak długo
to trwało. Jest to poetycki opis, w którym autor natchniony jasno
i przystępnie podaje fakt pochodzenia świata od Boga.
Dowiadujemy się, że:
– Bóg jest wieczny,
– Bóg stworzył świat i celowo go urządził,
– Bóg stworzył świat roślinny i zwierzęcy,
– człowiek jest najdoskonalszym dziełem Boga,
– wszystko, co Bóg uczynił, jest dobre.
(Zeszyt ćwiczeń – ćw. 2)
Odczytanie tekstu Pisma Świętego.
„Albowiem od stworzenia świata niewidzialne Jego przymioty –
wiekuista Jego potęga oraz bóstwo – stają się widzialne dla umysłu
przez Jego dzieła” (Rz 1,20).
Metoda „karuzela”.
Na podstawie przeczytanych tekstów uczniowie zapisują na arku-
szach papieru, co Pismo Święte mówi:
– Grupa I – o Bogu;
– Grupa II – o świecie przyrody;
15