Page 13 - Poradnik metodyczny kl 2 SP
P. 13
Prezentacja multimedialna lub ekspozycja i omówienie (ze zwróce-
niem szczególnej uwagi na wyjątkowość człowieka) zdjęć przedstawia-
jących różne stworzenia Boże, m.in.: morze, las, łąki, zwierzęta, ludzi.
– Jak powstał świat?
– Jak nazywamy Pana Boga, który stworzył świat?
– Co znaczy słowo: „stworzyć”?
Świat i wszystko, co się w nim znajduje jest piękne, bo jest dziełem
dobrego Boga Stworzyciela. Bóg stworzył świat z niczego, swoją mocą.
ROZWINIĘCIE
Odczytanie tekstu Pisma Świętego.
„A wreszcie rzekł Bóg: «Uczyńmy człowieka na Nasz obraz, podob-
nego Nam. Niech panuje nad rybami morskimi, nad ptactwem powietrz-
nym, nad bydłem, nad ziemią i nad wszystkimi zwierzętami pełzający-
mi po ziemi!»
Stworzył więc Bóg człowieka na swój obraz,
na obraz Boży go stworzył:
stworzył mężczyznę i niewiastę.
Po czym Bóg im błogosławił (...)” (Rdz 1,26-28a).
„A Bóg widział, że wszystko, co uczynił, było bardzo dobre” (Rdz 1,31a).
Analiza tekstu biblijnego.
– Kto powołał do życia człowieka?
– Jakie zadania Bóg powierzył człowiekowi?
– Na czyj obraz Bóg stworzył człowieka?
– Jakie były Boże stworzenia?
Umieszczenie na tablicy planszy (lub pokaz slajdu) z tekstem:
„Stworzył więc Bóg człowieka na swój obraz,
na obraz Boży go stworzył” (Rdz 1,27a).
– W czym człowiek podobny jest do Pana Boga?
13