Page 13 - Poradnik metodyczny kl 2 SP
P. 13

Prezentacja multimedialna lub ekspozycja i omówienie (ze zwróce-
               niem szczególnej uwagi na wyjątkowość człowieka) zdjęć przedstawia-
               jących różne stworzenia Boże, m.in.: morze, las, łąki, zwierzęta, ludzi.

                   – Jak powstał świat?
                   – Jak nazywamy Pana Boga, który stworzył świat?
                   – Co znaczy słowo: „stworzyć”?

                   Świat i wszystko, co się w nim znajduje jest piękne, bo jest dziełem
               dobrego Boga Stworzyciela. Bóg stworzył świat z niczego, swoją mocą.


               ROZWINIĘCIE

                   Odczytanie tekstu Pisma Świętego.


                   „A wreszcie rzekł Bóg: «Uczyńmy człowieka na Nasz obraz, podob-
               nego Nam. Niech panuje nad rybami morskimi, nad ptactwem powietrz-
               nym, nad bydłem, nad ziemią i nad wszystkimi zwierzętami pełzający-
               mi po ziemi!»
                   Stworzył więc Bóg człowieka na swój obraz,
                   na obraz Boży go stworzył:
                   stworzył mężczyznę i niewiastę.
                   Po czym Bóg im błogosławił (...)” (Rdz 1,26-28a).

                   „A Bóg widział, że wszystko, co uczynił, było bardzo dobre” (Rdz 1,31a).


                   Analiza tekstu biblijnego.

                   – Kto powołał do życia człowieka?
                   – Jakie zadania Bóg powierzył człowiekowi?
                   – Na czyj obraz Bóg stworzył człowieka?
                   – Jakie były Boże stworzenia?

                   Umieszczenie na tablicy planszy (lub pokaz slajdu) z tekstem:



                            „Stworzył więc Bóg człowieka na swój obraz,
                              na obraz Boży go stworzył” (Rdz 1,27a).

                   – W czym człowiek podobny jest do Pana Boga?


                                                                                   13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18