Page 16 - Poradnik metodyczny kl 1 SP
P. 16
WPROWADZENIE
Pogadanka.
– Co można zbudować?
Zabawa integrująca.
Budujemy wspólnotę klasową – „Pajęczyna”.
Katecheta ma kłębek wełny. Trzymając jeden koniec nici, rzuca
kłębek wybranej osobie, której imię wcześniej wymawia, ona zaś rzu-
ca komuś innemu, trzymając swój kawałek nici. Staramy się, by kłębek
wędrował w różnych kierunkach. Gdy nić dotrze już do wszystkich,
możemy podnieść ręce do góry, by zobaczyć więź, która nas łączy.
Katecheta zwraca uwagę na więź między ludźmi.
Podsumowanie zabawy.
Nie było to łatwe zadanie, ale dzięki wspólnemu wysiłkowi udało
nam się zbudować pajęczynę.
– Jak czuliście się, tworząc naszą pajęczynę?
Klasa to zespół dzieci, które mają wspólne zajęcia, lubią się
ze sobą, bawią się razem, spotykają się w szkole i spędzają ze sobą
dużo czasu. Na katechezie będziemy poznawać Boga i budować wspól-
notę klasową.
ROZWINIĘCIE
Pan Jezus wychowywał się we wspólnocie rodzinnej. Mieszkał
z rodzicami w Nazarecie.
Odczytanie fragmentu Pisma Świętego:
„Jezus zaś czynił postępy w mądrości, w latach i w łasce u Boga
i u ludzi” (Łk 2,52).
Analiza tekstu biblijnego.
– W czym Pan Jezus czynił postępy?
16