Page 16 - Poradnik metodyczny kl 1 SP
P. 16

WPROWADZENIE


                    Pogadanka.
                    – Co można zbudować?

                    Zabawa integrująca.
                    Budujemy wspólnotę klasową – „Pajęczyna”.
                    Katecheta  ma  kłębek  wełny.  Trzymając  jeden  koniec  nici,  rzuca
                kłębek wybranej osobie, której imię wcześniej wymawia, ona zaś rzu-
                ca komuś innemu, trzymając swój kawałek nici. Staramy się, by kłębek
                wędrował  w  różnych  kierunkach.  Gdy  nić  dotrze  już  do  wszystkich,
                możemy podnieść ręce do góry, by zobaczyć więź, która nas łączy.

                    Katecheta zwraca uwagę na więź między ludźmi.

                    Podsumowanie zabawy.


                    Nie było to łatwe zadanie, ale dzięki wspólnemu wysiłkowi udało
                nam się zbudować pajęczynę.

                    – Jak czuliście się, tworząc naszą pajęczynę?

                    Klasa  to  zespół  dzieci,  które  mają  wspólne  zajęcia,  lubią  się
                ze sobą, bawią się razem, spotykają się w szkole i spędzają ze sobą
                dużo czasu. Na katechezie będziemy poznawać Boga i budować wspól-
                notę klasową.


                ROZWINIĘCIE


                    Pan  Jezus  wychowywał  się  we  wspólnocie  rodzinnej.  Mieszkał
                z rodzicami w Nazarecie.
                    Odczytanie fragmentu Pisma Świętego:


                    „Jezus zaś czynił postępy w mądrości, w latach i w łasce u Boga
                i u ludzi” (Łk 2,52).

                    Analiza tekstu biblijnego.

                    – W czym Pan Jezus czynił postępy?



                16
   11   12   13   14   15   16   17   18