Page 15 - Poradnik metodyczny kl 1 SP
P. 15

2. ZESPÓŁ KLASOWY

                 MIEJSCEM BUDOWANIA WSPÓLNOTY






               Cel ogólny

                   Wprowadzenie w życie zespołu klasowego jako katechetycznej wspólno-
                ty dzieci Bożych.
                   Kształtowanie  umiejętności  nawiązywania  kontaktów  z  rówieśnikami
                i dorosłymi.
               Cele szczegółowe

                Uczeń:
                 Wiedza
                   – podaje zasady obowiązujące w zespole klasowym (E.3.4),
                   – wymienia elementy budujące wspólnotę (gry i zabawy integracyjne,
                     wspólne śpiewy itp) (E.3).
                 Umiejętności
                   – nawiązuje kontakty z rówieśnikami i dorosłymi (E.3.4).
                 Postawy
                   – poznaje i akceptuje wszystkie osoby we wspólnocie klasowej (E.3.b),
                   – z szacunkiem zwraca się do innych osób w klasie i w szkole (E.3.a),
                   – współpracuje z rówieśnikami i nauczycielami (E.3.a),
                   – przestrzega zasad obowiązujących w szkole (E.3.a),
                   – pielęgnuje więzi koleżeństwa i przyjaźni (E.3.b).

               Metody

                   Pogadanka, zabawa integrująca, rozmowa kierowana, ekspozycja, anali-
                za tekstu źródłowego, recytacja, autorefleksja.
               Środki dydaktyczne

                   Pismo  Święte,  kłębek  wełny,  ilustracja  przedstawiająca  Pana  Jezusa
                bawiącego się z dziećmi, tekst wiersza.


               MODLITWA


                   Znak krzyża świętego: „W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego”.



                                                                                   15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18