Page 15 - Poradnik metodyczny kl 1 SP
P. 15
2. ZESPÓŁ KLASOWY
MIEJSCEM BUDOWANIA WSPÓLNOTY
Cel ogólny
Wprowadzenie w życie zespołu klasowego jako katechetycznej wspólno-
ty dzieci Bożych.
Kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami
i dorosłymi.
Cele szczegółowe
Uczeń:
Wiedza
– podaje zasady obowiązujące w zespole klasowym (E.3.4),
– wymienia elementy budujące wspólnotę (gry i zabawy integracyjne,
wspólne śpiewy itp) (E.3).
Umiejętności
– nawiązuje kontakty z rówieśnikami i dorosłymi (E.3.4).
Postawy
– poznaje i akceptuje wszystkie osoby we wspólnocie klasowej (E.3.b),
– z szacunkiem zwraca się do innych osób w klasie i w szkole (E.3.a),
– współpracuje z rówieśnikami i nauczycielami (E.3.a),
– przestrzega zasad obowiązujących w szkole (E.3.a),
– pielęgnuje więzi koleżeństwa i przyjaźni (E.3.b).
Metody
Pogadanka, zabawa integrująca, rozmowa kierowana, ekspozycja, anali-
za tekstu źródłowego, recytacja, autorefleksja.
Środki dydaktyczne
Pismo Święte, kłębek wełny, ilustracja przedstawiająca Pana Jezusa
bawiącego się z dziećmi, tekst wiersza.
MODLITWA
Znak krzyża świętego: „W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego”.
15