Page 8 - Poradnik metodyczny kl 8 SP
P. 8
Poszczególne tematy zostały opracowane według następujących
punktów: cele ogólne, cele szczegółowe, środki dydaktyczne, metody
i formy pracy, modlitwa, wprowadzenie, rozwinięcie, zakończenie, pra-
ca domowa, modlitwa. Treść zawarta w poszczególnych punktach sta-
nowi opracowaną wedle tego schematu propozycję do wykorzystania
przez katechetę na lekcjach religii. Zawartość merytoryczna punktów
powinna być odpowiednio profilowana oraz może być uzupełniana
i poszerzana o inne treści, stosownie do potrzeb uczniów i możliwo-
ści katechety. Autorzy pomocy katechetycznych uwypuklili integrację
treści katechez z innymi przedmiotami oraz ścieżkami edukacyjnymi.
W programie uwzględniony został integralny rozwój psycho-fizyczny
dorastającej młodzieży, który ma znaczenie dla jej rozwoju religijne-
go. W ósmej klasie szkoły podstawowej – tak jak w młodszych kla-
sach na tym etapie nauczania – należy zwrócić uwagę na współczesne
technologie informacyjno-komunikacyjne, do których uczniowie mają
swobodny dostęp. Stanowią one szansę na wzbogacenie tradycyjnych
sposobów nauczania religii i wychowania chrześcijańskiego. Kateche-
ta powinien posługiwać się nowoczesnymi środkami dydaktycznymi.
Jednocześnie współczesne technologie informacyjno-komunikacyjne
rodzą nowe wyzwania związane z wychowaniem uczniów do odpo-
wiedzialnego korzystania z nich.
Autorzy mają nadzieję, że przygotowane materiały zainspirują
katechetów do przygotowywania ciekawych katechez, co z kolei za-
owocuje ich satysfakcją z dobrego wypełniania misji nauczycielskiej
Kościoła i zadowoleniem uczniów.
Szczęść Boże
ks. Stanisław Łabendowicz
Radom, 24 czerwca 2023 r.
8