Page 17 - Poradnik metodyczny kl 3 SP
P. 17
„Rodzice Jego chodzili co roku do Jerozolimy na Święto Paschy.
Gdy miał lat dwanaście, udali się tam zwyczajem świątecznym. Kiedy
wracali po skończonych uroczystościach, został młody Jezus w Jerozo-
limie, a tego nie zauważyli Jego Rodzice. (...) Dopiero po trzech dniach
odnaleźli Go w świątyni, gdzie siedział między nauczycielami, przy-
słuchiwał się im i zadawał pytania. (...) Potem poszedł z nimi i wrócił
do Nazaretu; i był im poddany” (Łk 2,41-43.46.51a).
Ekspozycja (lub pokaz slajdu) i omówienie ilustracji przedstawiają-
cej dwunastoletniego Jezusa w świątyni.
Analiza tekstu biblijnego.
– Dokąd poszedł z rodzicami dwunastoletni Jezus?
– Co wydarzyło się w Jerozolimie?
Scenka biblijna.
Uczniowie odgrywają scenkę biblijną odnalezienia Jezusa w świą-
tyni.
Maryja i Józef towarzyszyli dwunastoletniemu Jezusowi w piel-
grzymowaniu do świątyni w Jerozolimie. Czuwali nad Nim. Wy, podob-
nie jak Jezus, macie kochających rodziców.
– W jaki sposób rodzice, bliscy troszczą się o religijne wychowanie
dzieci?
Rodzice przynieśli was do Jezusa, abyście w czasie chrztu święte-
go złączyli się z Nim. Nauczyli was znaku krzyża świętego i pierwszej
modlitwy, będą z wami w czasie przygotowania do kolejnego spotka-
nia z Chrystusem w Pierwszej Komunii Świętej.
Praca w grupach.
Podział uczniów na trzy grupy. Uczniowie otrzymują arkusz
papieru z hasłem. Zadaniem uczniów jest zilustrować hasła. Czas pracy:
10 minut.
Grupa I – Rodzina wspólnie się modli.
Grupa II – Rodzina uczestniczy we Mszy Świętej.
Grupa III – W rodzinie uczymy się miłości do Boga i ludzi.
17